Tässä eräänä päivänä viime viikolla ovikellomme soi ja siellä oli mies joka kyseli Justusta! Hän halusi osta sen, jippii!! Selvennykseksi hiukan taustaa: Justus tuli meille kesäautoksi, sen pito venyi. Yritimme katsastaa sen, piti paikata pohjaa hiukan. Saimme pohjan paikattua ja uutta katsastusta edeltävänä iltana hävitin toisen avaimen(toisen olin hävittänyt jo aiemmin..)! Eli lokakuusta asti meillä ei ole ollut avainta autoomme:( No, tästä ostoehdotuksesta innsotuneena tilasimme uuden avaimen(olin jo ennestään ottanut avaimen teetätyksestä selvää, ei vain oltu saatu aikaiseksi) ja nyt tänä iltana saimme Justuksen myytyä!! JEEJEE!! Rahat taskussa eikä kulu joka kk rahaa sen pihalla makuuttamiseen... Menee kuulemma pikkupojalle ukin mökille peltoautoksi, terve menoa:)

 

Sitten pitää hiukan ihmetellä lapsemme älykkyyttä ja muistia!

Emilian synttäreillä tapahtunutta: Cata-kummin ja Emil-pojan perään kyseltiin erään sukulaisen taholta jolle vastasin, ettei Emil ja Cata tule sillä Emilillä on vatsakipeä ja Cata jäi hoitamaan häntä kotiin. Asiaa ei siis kunnolla selitetty edes Emilialle(noloa...). No, viikonloppuna(siis viikko tapahtuman jälkeen) ukki kyseli Emilialta, että ketäs kaikkia oli juhlimassa. Emilia siihen vastasi kaikkien läsnä olleiden nimet ja perään tuumas että:" Emil kotona masu pipi, Cata hoitaa". Miettikääpäs sitä!

Tänä aamuna olin oven suussa lähdössä töihin ja Emilia istui eteisen lattialla leikkimässä(lähti isin mukana tarhaan hiukan myöhemmin). Yht äkkiä tyttö osoittaa ovelle päin samalla hokien" ava,avai,ava!" Minä vain tyhmänä vastaan, että "joo, äiti avas oven kun lähtee töihin. Äiti tulee sitten hakemaan Emilian tarhasta." Emilia nousee ylös, kävelee kohti ja melkein kiukuten hokee samaa tekstiä uudelleen. Nyt huomaan, että ei tyttö ovea osoita vaan avainnaulaa oven vieressä. Siellä roikkuu mun kotiavaimet!! Nappaan ne käteeni jolloin Emilia tokaisee:" hyvä!" Siis mun 2v tyttö muistuttaa mua ottamaan avaimet mukaan, etä päästään illalla takas kotiin!!! uskomatonta.... Siinä teile lisää mietintää!